Pár slov Amande Todd

Zabilo sa tisíce ľudí... 
Čím je výnimočný príbeh Amandy Todd? 


Je to už dosť dávno, čo som jednu noc blúdila internetom, ako to už mám vo zvyku a narazila som na video Amandy Todd. Pustila som si ho, prečo nie... musím priznať, jej príbeh ma rozplakal. Tú noc som si teda prečítala trochu viac o jej príbehu, prečítala som si zopár článkov blogerov, pozrela pár ďalších videí, našla tisíc príspevkov typu: Kiežby som tak vtedy mohol/mohla stáť pri nej... 
Zistila som, že jej príbeh je dosť známy... no a viac som sa oň nezaujímala. 
Lenže pred pár týždňami, keď som sedela za facebookom, zverejnila jedna moja kamarátka jej video. 
A práve komentáre ma vyhecovali k tomu, aby som sa o nej podrobnejšie rozpísala... 
Keď si dáte do vyhľadávania na youtube "Muj pribeh", vyhodí vám to dosť veľké množstvo videí. 
Tak prečo je zo všetkých tých príbehov práve jej taký populárny? 



Amanda Todd, dievča, ktoré doplatilo na svoju detskú hlúposť. V siedmom ročníku na základnej škole ju vytiahli kamarátky na web a ukázala sa nahá cudziemu človeku. Vec, ktorá je hlúpa a na ktorú sa nechajú nabalamutiť mladé dievčatá, no ona ako jedna z mála niesla následky do konca života. 
O rok nato jej totiž tento človek začal vypisovať, vyvesil si fotku jej pŕs na profilovku a pre Amandu sa začalo peklo. 
Keď som si čítala komentáre na internete, prevažovali dva hlavné názory. Na jednej strane stáli ľudia, ktorí bez servítky písali, že si za to môže sama a tak jej treba. Na druhej strane boli ľudia, ktorí brali odsudzovanie jej osoby krajne nevhodné, kvôli prehnanej šikane a kvôli smrti. 





Bohužiaľ, pravdu má jedna aj druhá strana. Povedzme si na rovinu, Amanda Todd bola hlúpa. Ale svoju chybu si uvedomila. Myslím, že každý človek by sa mal pozrieť najprv do zrkadla, spýtať sa sám seba, či je naozaj čistý a oprávnený odsudzovať niekoho iného. Áno, je v poriadku vyjadriť si názor, aj je v poriadku povedať, že za chyby sa platí. 
A podľa mňa? Amanda Todd zaplatila za svoju chybu príliš veľkou cenou. Jej príbeh nie je na zamyslenie kvôli samovražde, ktorú spáchala, ale kvôli spoločnosti, ktorá ju k tomu viac menej donútila. 
Keď to Amanda prestala zvládať, pokúsila sa zabiť. Napila sa bielidla, no pokus bol neúspešný. A spoločnosť, namiesto toho, aby pochopila, v akom vážnom stave bola, namiesto toho, aby jej pomohla, sa jej akurát vysmiala. 



Amanda bola obeť spoločnosti, v ktorej ju nik nepodržal. Je zbytočné škatuľkovať sa medzi ľudí, ktorí tvrdia, ako im je to ľúto alebo ako im je to jedno. No myslím, že keď sa už ľudia k niečomu takémuto vyjadrujú, mali by sa na chvíľu vcítiť do kože mladého dievčatka a až potom hodnotiť. 
A darmo vzniklo tisíc videí či článkov "Na pamiatku Amande Todd". 




A nakoniec pesníčka naspievaná pre Amandu


Komentáre

Obľúbené príspevky