Šialenstvo Christiana Greya

Keď som po prvýkrát počula o knihe 50 odtieňov sivej, hneď mi bolo jasné, že toto je jedna z tých kníh, ktoré si ja neprečítam. Neverila by som, že práve ja pôjdem na sfilmovanú verziu.
Nemám rada komerciu, nemám rada americkú produkciu, nemám rada číslo 50, sivú a Christiana Greya.
Ale mám rada svoju najlepšiu kamarátku a moje dve skvelé spolužiačky. A ber, čo je zdarma, nie?
Veľa iných dievčat by pískalo radosťou, keby mali možnosť pozrieť si tento "skvost" celkom zdarma, ja som z toho až tak nadšená nebola, no do kina chodím rada, a keď už bola kamarátka ochotná dať mi lístok, tak som to s vďakou prijala.
Udalosti predchádzajúce filmu boli celkom zábavné - dávajte si pozor na bratislavských policajtov -, a tak sme nakoniec do kina bežali. Ako sme očakávali, pýtali si občiansky a kupovali sme si ešte jedlo, čo nás zdržalo a niektoré z nás už začínali byť nervózne.
Film sme stihli od začiatku. Kniha mňa nijako neovplyvnila, keďže som ju nečítala. 
Pre mňa najhorší bol scenár, ktorý bol extrémne predvídateľný, a potom, čo mi kamarátka povedala, ako pokračuje druhý a tretí diel, som sa už len usmievala s nápisom "klišé" vytlačeným na čele, zatiaľ čo ostatní nemali voči scenáru vôbec žiadne námietky.
To, čo bolo naopak, pre mňa veľmi dobré, bolo celkové filmové spracovanie, výber hercov bol skvelý (aj keď istí ľudia nesúhlasia), kamera skvelá a taktiež hudba sa mi veľmi páčila.
Keďže v knihe nič ako filmové spracovanie, kamera či výber hercov neexistuje, je mi jasné, že to, čo prznilo celý film bola vlastne tá kniha, ktorá je predlohou pre scenár.
Počula som veľa negatívnych ohlasov na knihu, no aj fanatické šialenstvo v podaní mojej kamarátky, ktorá bola ako z knihy, tak aj z filmu extrémne unesená, a vytvorila som si na celé toto dielo svoj vlastný názor.
Ako tu bolo šialenstvo s Twilightom, ktoré samozrejme muselo mať svojich "haterov", panicov, ktorí si musia nejako kompenzovať svoju frustráciu, alebo ovečky, ktoré pôjdu davom, aby zapadli (česť výnimkám), tak si našlo aj toto dielo svojich nepriaznivcov, čím to bude, že sú to zase chlapi?
A koľkí z ľudí, ktorí sa pchali fanaticky do kín vedeli, že celá kniha vznikla prvotne ako fanfiction na Twilight?


Komentáre

Obľúbené príspevky